susu98 Vakio laumalainen
Viestien lukumäärä : 1455 Hahmot : Kaisla, Ruusu, Pilvi, Toivo, Orvokki, Hiili ja Lumitähti
| Aihe: Pimeys vei näköni Ke Tammi 26, 2011 11:56 pm | |
| Orvokki niminen narttu kuljeskeli pitkin joen vartta, se oli juuri palannut vuorilta etsimästä sisartaan ja nyt se oli laskeutunut alas vuorilta. Ilta alkoi jo hämärtyä ja Orvokki kulki vielä hetken kunnes pysähtyi, se jäi katselemaan kaunista auringon laskua vuorien taakse. Nuori narttu ei aavistanutkaan että se oli viimeinen kerta kuin näki tämän kauneuden. Orvokki huokaisi hiljaa "ompa kaunista, missähän sisareni on? Olisi ihanaa nähdä Lumi-tähti taas edes kerran" Orvokki mietti missä sen sisar mahtoi olla. Pian valkoturkkinen narttu kuuli ääniä takaansa, se kääntyi pelästyneenä ympäri. Orvokki yritti nähdä kuka pimeydessä liikkui, narttu ei uskaltanut sanoa mitään, sillä se pelkäsi.
Samaan aikaan Lumi-tähti oli ollut patikoimassa lauman reviirillä, kun se haistoi tutun tuoksun "Orvokki?" Lumi-tähti sanoi itsekseen ja lähti seuraamaan tuoksua. Nuori narttu päätyi vuorilta aina alas joelle saakka, siellä se seurasi tuoksua joka alkoi voimistua entisestään. Hetken Lumi-tähti kulki kunnes näki yllättäen valkean hahmon kauempana. Ruskea silmä pari tarkkaili valkeaa hahmoa samalla kun Lumi-tähti läestyi toistaiseksi vierasta sutta. Kun ruskean kirjava narttu pääsi lähemmäs valkea susi kääntyi ympäri ja näytti pelokkaalta. "voisiko tuo olla Orvokki?" Lumi-tähti kysyi hiljaa itseltään, se askelsi lähemmäs ja haukahti tervehdyksensä "hei, kuka olet?"
Orvokki hätkähti kuullessaan tutun äänen, 'Lumi-tähti?' valkea narttu kysyi itseltään mielessään, sittemmin se vastasi tuolle sudelle "minä olen Orvokki, entä sinä?" Orvokki heilautti häntäänsä alhaalla ja kyyristyi alistuvasti, samalla se vetäisi korvansa niskaan.
//Lisää tulossa// | |
|
susu98 Vakio laumalainen
Viestien lukumäärä : 1455 Hahmot : Kaisla, Ruusu, Pilvi, Toivo, Orvokki, Hiili ja Lumitähti
| Aihe: Vs: Pimeys vei näköni Su Tammi 30, 2011 8:35 am | |
| Kun toinen esittäytyi Orvokiksi, Lumi-tähden sisällä kolahti ei surullisesti vaan iloisesti. "Orvokki? Minä tässä" Lumi-tähti sanoi ja suorastaan se hyppi ilosta, ennen kuin lähti juoksemaan sisartaan kohti.
Orvokki kuunteli toisen sanat ja sanoi "Lumi-tähti sinäkö? Lumi-tähtii!" Orvokki huusi ja juoksi Lumi-tähden luokse. Valkean narttun häntä heilui edes takaisin vimmatusti, viimein Orvokin hartain toive toteutui ja se näki jälleen rakkaan siskonsa.
Nartut kohtasivat, nuuhkivat, pukkivat ja haukahtelivat onnellisina. Hetken kaksikko leikki ja riehui kunnes rauhoittuivat juttelemaan "Ihanaa nähdä sinut taas, minulla on ollut kauhea ikävä, miten emo ja isä voivat?" Lumi-tähti lausahti kieli pitkällä roikkuen ja läähätys kuului kauas. Orvokki kuunteli sisartaan ja sen katseesta näkyi pieni ilon pilke, silti se oli surullisen näköinen. Kun tähti kysyi kaksikon vanhemmista Orvokin katse synkkeni taas normaaliksi, se aloitti haikeasti "minäkin kaipasin sinua" Orvokki sanoi ja jatkoi sitten surullisena "Isä, kuoli karhun kynsiin hetki sen jälkeen kun lähdit ja emo kuoli..." Orvokki sanoi ja sen ääni murtui ennen kuin se pääsi loppuun, sen häntä oli pysähtynyt tyystin ja korvat olivat anteeksi pyytävästi luimussa.
Kun Orvokki kertoi Lumi-tähden vanhempian kuolleen narttu murtui täysin ja sen jalat menivät alta, kirjava narttu kaatui maahan ja ulvahti surkeasti. Sen sisko tuli Lumi-tähden luokse ja lohdutti käymällä makaamaan toisen viereen ja laski päänsä toisen harteille.
Samaan aikaan Hiili niminen uros tarkkaili kahta narttua, sen hermot olivat kireällä, kun sen laumaan liittymis aikeet olivat menneet sivusuun. Uros päätti hieman piristää itseään pienellä kähinällä, se hiippaili lähemmäs ja juoksi kaksikkoa kohti varoittamatta se iski.
Kaksi narttua makasivat maassa kunnes yhtäkkiä he havahtuivat ja näkivät mustan hahmon juoksevan suoraan heitä kohti, kaksikko pomppasi ylös ja olivat valmiina taisteluun. Hiili lähestyi ja kävi päälle, hetkessä kolmikko oli täydessä tappelussa. Hiili oli saanut otteen Lumi-tähden niska vilusista ja ravisteli sitä, Lumi-tähti uikutti surkeasti. Orvokki yritti iskeä Hiilen niskaan mutta juuri silloin Hiili irroitti ja heilautti päätään niin että sen hampaat osouvat suoraan nuoren nartun kasvoille ja sokaisi sen. Orvokki kiljaisi kova äänisesti ja peruutti kauemmaksi, Lumi-tähti loikkasi sivummalle ja juoksi Orvokin luokse, Tähti murisi Hiilelle ja Hiili sanoi vain "Minä sain haluamani" Musta uros vetäytyi pois ja jätti kaksi narttua sinne.
Lumi-tähti katsoi siskoonsa joka makasi maassa ja uikutti surkeasti. "oletko kunnossa Orvokki?" Lumi-tähti kysyi ja nuolaisi hellästi sisartaan. Tähti kävi makaamaan maahan toisen vierelle, sen kävi sääliksi omaa siskoaan.
Orvokki pelkäsi se oli sulkenut silmänsä, mutta nyt se avasi ne. Narttu ei nähnyt enään, Hiili oli tehnyt siitä sokean, tästä eteenpäin Orvokki ei nähnyt muuta kuin hyvin himmeästi. Orvokki näki vain valoa ja hahmoja, muuta se ei nähnyt. Nyt Orvokki ei nähnyt mitään koska oli pimeää. "Missä minä olen, en näe mitään Lumi-tähti AUTA!" Orvokki huusi pelästyneenä ja hätääntyneenä. Lumi-tähti kuuli toisen sanovan ettei nähnyt ja se sanoi rauhoittavasti siskolleen "Älä huoli, minä autan. En jätä sinua, en jätä sinua vaikka minun pitäisi jättää laumani mihin liityin jonkin aikaa sitten." Lumi-tähti oli huolissaan sillä se oli vannonut uskollisuutta, mutta sille sen sisko oli tärkeämpi. Lumi-tähti toivoi, että Orvokki voisi liittyä Harakansilmän laumaan, mutta kuka haluaisi sokeaa sutta laumaansa riesaksi. Lumi-tähti huolehtisi muuten Orvokista, mutta se ei saisi yksin ruokaa molemmille tai ainakin se olisi kovan työn takana. Hetken kaksikko siinä makasi, kunnes Lumi-tähti lähti saattamaan siskoaan. He kulkevat yhdessä tästä eteenpäin.
LOPPU!
// Eli Orvokki menetti näkönsä osittain, Orvokki näkee vain hahmoja ja valoa, pimeällä ei mitään// | |
|