Pelaaminen Ab Lupuksessa-topicissa kerrotaan yleisesti pelaamisesta, susien eleiden yhdistämisestä puheeseen ja muusta tärkeästä. Tämä topic käsittelee vuoroissa yleisesti päteviä muotoseikkoja, jotta kaikkien olisi helpompi pelata keskenään.
Ab Lupuksessa ei ole tiukkoja sääntöjä sille, miltä vuoron tulee näyttää. Jälleen, mikäli katsot oman tapasi olevan kannaltasi parempi, ja mikäli se on niin selkeä että vastapelaajakin sitä ymmärtää, niin kaikin puolin jatka samaan malliin. Olisi kuitenkin eri mukavaa, mikäli pelaajat käyttäisivät seuraavia muotoseikkoja vuoroissaan:
*-merkkejä ei käytetä.
Vanha susi tunsi taas talven viiman luissaan ja ytimissään asti. Joskus kauan sitten sillä oli ollut lauma, mutta nyt narttu oli yksin.
Hahmon puhe merkitään "-merkkien väliin ja kursivoidaan.
"Missä sinä olet ollut?" naarassusi kysyi ja kumartui nuolemaan pentuaan: "Minä olin huolissani. Älä juoksentele pois pesän alueilta, älä ainakaan yksin."
Ajatukset kursivoidaan selvyyden vuoksi, mutta niissä ei käytetä "-merkkejä
Mikä idiootti, Katala ajatteli ja nuolaisi huuliaan, seuraten urosta metsään. Odota vain... jahka saan tarpeeksi voimaa, etkä osaa epäillä, minä isken hampaani sinun kurkkuusi!